Punjab Government Issues New Guidelines for Pension Payments to Terminated Employees
The Government of Punjab's Department of Finance has released new instructions regarding the release of subscriptions deducted under the New Pension Scheme for dismissed, removed, or terminated government employees.
Key Points:
- 1. Previous instructions issued by the Government of Punjab's Department of Finance on March 10, 2017, have been withdrawn.
- 2. All departments are now directed to process payments for such cases according to the Pension Fund Regulatory and Development Authority (Exits and Withdrawals under the National Pension System) Regulations 2015, as amended.
These changes aim to streamline the payment process for affected employees under the New Pension Scheme.
ਪੰਜਾਬ ਸਰਕਾਰ ਨੇ ਬਰਖਾਸਤ ਕਰਮਚਾਰੀਆਂ ਲਈ ਪੈਂਸ਼ਨ ਭੁਗਤਾਨ ਲਈ ਨਵੀਆਂ ਹਦਾਇਤਾਂ ਜਾਰੀ ਕੀਤੀਆਂ
ਪੰਜਾਬ ਸਰਕਾਰ ਦੇ ਵਿਤ ਮੰਤਰਾਲੇ ਨੇ ਨਵੀਂ ਪੈਨਸ਼ਨ ਯੋਜਨਾ ਦੇ ਤਹਿਤ ਬਰਖਾਸਤ, ਹਟਾਏ ਜਾਂ ਬਰਖਾਸਤ ਕੀਤੇ ਗਏ ਸਰਕਾਰੀ ਕਰਮਚਾਰੀਆਂ ਲਈ ਘਟਾਈ ਗਈ ਅਦਾਇਗੀ ਨੂੰ ਲੈ ਕੇ ਨਵੀਆਂ ਹਦਾਇਤਾਂ ਜਾਰੀ ਕੀਤੀਆਂ ਹਨ।
1. 10 ਮਾਰਚ 2017 ਨੂੰ ਪੰਜਾਬ ਸਰਕਾਰ ਵਿਤ ਵਿਭਾਗ ਵੱਲੋਂ ਜਾਰੀ ਕੀਤੀਆਂ ਪਿਛਲੀਆਂ ਹਦਾਇਤਾਂ ਨੂੰ ਵਾਪਸ ਲਿਆ ਗਿਆ ਹੈ।
2. ਹੁਣ ਸਾਰੇ ਵਿਭਾਗਾਂ ਨੂੰ ਇਨ੍ਹਾਂ ਮਾਮਲਿਆਂ ਵਿੱਚ ( ਬਰਖਾਸਤ, ਹਟਾਏ ਜਾਂ ਬਰਖਾਸਤ ਕੀਤੇ ਗਏ ਸਰਕਾਰੀ ਕਰਮਚਾਰੀਆਂ ਨੂੰ ) ਭੁਗਤਾਨ ਕਰਨ ਦੇ ਨਿਰਦੇਸ਼ ਦਿੱਤੇ ਗਏ ਹਨ, ਜੋ ਕਿ ਪੈਨਸ਼ਨ ਫੰਡ ਨਿਯਮਕ ਅਤੇ ਵਿਕਾਸ ਅਧਿਕਾਰ (ਰਾਸ਼ਟਰੀ ਪੈਨਸ਼ਨ ਪ੍ਰਣਾਲੀ ਅਧੀਨ ਬਾਹਰ ਜਾਣਾ ਅਤੇ ਵਾਪਸੀ) ਨਿਯਮ 2015 ਦੇ ਤਹਿਤ ਕਵਰ ਹੁੰਦੇ ਹਨ।
ਇਹ ਬਦਲਾਅ ਪ੍ਰਭਾਵਿਤ ਕਰਮਚਾਰੀਆਂ ਲਈ ਨਵੀਂ ਪੈਨਸ਼ਨ ਯੋਜਨਾ ਦੇ ਤਹਿਤ ਭੁਗਤਾਨ ਪ੍ਰਕਿਰਿਆ ਨੂੰ ਸਰਲ ਬਣਾਉਣ ਲਈ ਕੀਤੇ ਗਏ ਹਨ।